Sunday, 9 August 2015

Hanya Allah yang tahu



Kadang-kadang aku sendiri terfikir kenapa aku terlalu sayangkan persahabatan kita . Ya , kita kawan sejak form 1 lagi . Sejak umur 13tahun . Masa tu kita satu kelas . Awal-awal langsung tak bertegur . Memasing buat tak tahu je . Ada satu hari tu kita bertegur dan terus menjadi kawan . Semakin lama kita semakin rapat . Dari kawan terus kepada sahabat . Selama kita berkawan . Banyak kali bergaduh tapi tetap berbaik balik . Aku tak tahu kenapa tapi yang aku tahu aku suka berkawan dengan kau . Dulu aku langsung tak terfikir kita tetap akan kawan walaupon dah habis sekolah . Alhamdulillah . Allah masih kekalkan persahabatan kita . Tapi sekarang . Hari berganti hari . Sedar tak sedar kita semakin renggang . Dan semakin renggang . Kau tahu beb ? Aku rindu sangat persahabatan akrab kita . Terlalu rindu . Susah senang kau . Jatuh bangun kau . Aku cuba untuk bersama kau ketika kau memerlukan . Tapi terkadang aku terlepas pandang kesusahan kau . Maafkan aku . Terkadang aku rasa diri aku terlalu kecil . Tak layak untuk berkawan dengan kau . Maybe sebab selalu sakitkan hati kau . Entah lah . Dalam setiap perkara aku susah nak serius . Tapi walaupon aku tak serius tak bermakna aku tak berfikir . Beb . Aku tahu kau memang tak akan baca blog aku ni . Tapi satu hari nanti kalau kau terbaca . Aku nak kau tahu yang aku sangat sayangkan persahabatan kita . Kau nampak surat dekat atas tu ? Tu surat zaman sekolah dulu . Surat masa kita bergaduh . Dulu kita selalu bergaduh sesama sendiri kan ? Surat tu aku simpan sampai lah sekarang ni . Kau mesti dah tak ingat surat tu lagi kan ? Dalam surat tu kau cakap kau sayang aku , sayang persahabatan kita . Aku harap sekarang ni pon kau masih sayangkan persahabatan kita ni . Kadang-kadang bila aku rindu persahabatan kita yang dulu . Aku akan baca balik surat tu . Teringat segala kenangan . Hanya Allah yang tahu betapa sayangnya aku pada persahabatan ni .Hanya Allah yang tahu :)

No comments:

Post a Comment