Friday, 25 November 2011

kawan atau sahabat ?

kawan dan sahabat pade aku berbeza . tapi tak tahu la plak pade korang kn . 

kawan ? pade aku kawan tu macam biskut , kejap ade untuk kite dan kejap tak ade . kawan tu jugak macam angin yang hanya lalu kadang kadang sahaja . kadang kadang bila kite perlukan die . die langsung tak ade . bila kite susah atau sedih . die tidak pernah muncul . die hanye akan muncul bila kite senang .

sahabat ? sahabat adalah orang kedue yang paling setia disisi kite . tak kire la mase tu kite susah , senang , sedih mahupun gembira . die sentiase ade untuk kite . tapi dalam persahabatan tak semuanye indah . mungkin ade orang ketige , keempat dan seterusnye . bukan dalam percintaan je ade org ketige . sape yg pernah alami situasi ni . dieorang thu la mcm mne . 

aku ade kawan dan aku jugak ade sahabat . tapi kadang kadang , bila aku anggap seseorang tu sebagai sahabat aku , sebenarnye die adalah kawan . dan bila aku anggap seseorang tu sebagai kawan , die sebenarnye adalah sahabat . so , kne la pandai menilai yg mne kawan dan yg mne sahabat .

2 comments:

  1. memang sukar untuk menilai maksud sebenar kawan/sahabat ni... sebab perwatakannye kadanag2 senang berubah

    ReplyDelete
  2. yup . that's true tp jgn smpai tersalah pilih kwn sudahlah .

    ReplyDelete